Aktualności


Kredyt ratalny w mobile. Inbank i Benefia Ubezpieczenia udostępniają polisy OC i AC w 12 ratach.

Od teraz kilka kliknięć wystarczy, by w mniej niż minutę kupić ubezpieczenie OC i AC na raty. Inbank dostosował proces kredytowy do wymogów aplikacji Benefia24, dzięki czemu jej użytkownicy mogą sfinansować składkę ubezpieczeniową w formie rat podobnych do miesięcznego abonamentu. Płatność za polisę, nawet do 6 000 złotych, jest rozkładana na 12 równych rat. Klienci nie muszą przy tym oddzielnie kontaktować się z bankiem, wypełniać osobnych wniosków czy oczekiwać na decyzję – ta ostatnia wydawana jest przez Inbank w ciągu kilku sekund. Rozwiązanie od strony technologicznej wspiera fintech – hiPRO, który dostarcza zunifikowane narzędzie łączące w sposób niezauważalny dla Klienta procesy bankowe i płatnicze w czasie rzeczywistym. Raty w mniej niż minutę Klient dane do polisy podaje poprzez zeskanowanie w aplikacji Benefia24 kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego samochodu. Rozwiązanie od razu prezentuje kilka indywidualnych wariantów ubezpieczenia, od podstawowych po rozszerzone. Przy każdym z nich podawany jest koszt polisy przy płatności w 12 miesięcznych ratach. Klient wybiera dogodny dla siebie wariant ubezpieczenia i w kolejnym kroku uzupełnia wniosek ratalny, który ogranicza się wyłącznie do 3 pól. Po uzupełnieniu wniosku, klient w kilka sekund otrzymuje decyzję banku i może sfinalizować zakup polisy na raty. Aktywacja ochrony ubezpieczeniowej następuje wraz z podpisaniem przez klienta w aplikacji mobilnej umowy ratalnej kodem SMS. „Klienci przenosząc doświadczenia z innych branż, oczekują, że podobnie jak w przypadku zakupu typowych towarów czy usług, również w ubezpieczeniach płatność ratalna za usługę będzie prosta i szybka, a przy tym odbywała się w trakcie procesu zakupowego i nie wymagała dodatkowych aktywności od klienta. Dzięki współpracy z Inbankiem od teraz jest to możliwe dla użytkowników aplikacji Benefia24” – mówi Michał Gomowski, prezes Benefii Ubezpieczenia. Taka możliwość to nowość na polskim rynku – bo choć niektóre towarzystwa i banki oferują od niedawna podobne formy finansowania składki ubezpieczeniowej, to jednak opcja ta dotyczyła do tej pory kanału agencyjnego lub direct. Polacy polubili m-commerce Mobilne kanały sprzedaży zyskują coraz większą popularność nad Wisłą. Z najnowszego raportu PwC „Polacy na zakupach” wynika, że aż 17 proc. z nas dokonuje zakupów przez smartfon przynajmniej raz w tygodniu, w tym 7 proc. robi to codziennie. Tylko w ciągu roku grupa kupujących przez telefon wzrosła aż o 8 punktów procentowych. Zwiększa się także liczba konsumentów korzystających z płatności mobilnych – już teraz niemal 40 proc. respondentów z Polski chętnie opłaca zakupy w tej formie. W kolejnych latach trend powinien się nasilać, tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę użytkowników bankowych aplikacji mobilnych, których jest już ponad 7,2 mln. „Konsumenci polubili mobile i coraz częściej wykorzystują ten kanał jako podstawowe narzędzie do zakupów, w tym również produktów finansowych. W Inbanku wykorzystujemy ten trend i stawiamy na digitalizację, dostarczając klientom użyteczne i przyjazne rozwiązania fintechowe. To jeden z elementów, na którym opieramy naszą strategię biznesową. Wierzymy, że wdrażanie usług ratalnych, wygodnych zarówno dla klienta jak i dostawcy, w nowych kanałach zwiększają konkurencyjność banku, a jednocześnie są odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów” – dodaje Tomasz Rzeski z Inbank. ——— Inbank AS to licencjonowany bank z Estonii. Inbank obsługuje klientów na 8 europejskich rynkach. Od 2017 roku bank prowadzi działalność operacyjną w Polsce za zgodą KNF. Inbank specjalizuje się w dostarczaniu kredytów gotówkowych i samochodowych oraz rozwiązań ratalnych m.in. dla eCommerce, sprzedaży bezpośredniej i sektora ubezpieczeniowego. Inbank przyjmuje także depozyty.