Aktualności


Inbank pierwszym bankiem z komercyjnym zastosowaniem wideoweryfikacji klienta

Pilotażowe wdrożenie dedykowanego rozwiązania Veriff w Inbank Polska jest naturalnym krokiem w kierunku ułatwienia weryfikacji tożsamości w internecie, a także przyspieszenia procesu kredytowego z korzyścią dla klientów. Wpisuje się też w technologiczne DNA banku, który podąża w kierunku optymalizacji działalności bankowej z wykorzystaniem nowych technologii.

Wdrożony system Veriff to autorski projekt, opracowany w ramach Grupy Inbank. Pozwala na bezpieczne uwierzytelnianie transakcji i innych operacji dokonywanych online, jednocześnie zmniejszając ryzyko nadużyć finansowych. System działa w oparciu o techniki biometryczne, wykorzystujące geometrię twarzy danej osoby jako cechę unikalną.

Veriff to innowacyjny system, sięgający do wiedzy biometrycznej, który wspomoże nasze procedury weryfikacji. Pilotaż pokaże, czy tego typu rozwiązania się sprawdzają i jak skutecznie usprawnią bieżące procedury. Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzając tego typu rozwiązanie jako pierwsi, możemy nadać technologiczny ton branży bankowej na najbliższe lata. Spodziewamy się, że naszym śladem ruszą kolejne podmioty, przyczyniając się do usprawnienia rynku bankowości internetowej i uczynienia go jeszcze bardziej bezpiecznym – mówi Maciej Pieczkowski, Dyrektor Generalny Inbank Polska.

System Veriff to rozwiązanie działające w pełni online za pośrednictwem wideoczatu. Nie jest wymagana instalacja na komputerze użytkownika jakichkolwiek dodatkowych aplikacji. Jedyne, czego potrzeba, to komputer z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę i mikrofon. Specjalne algorytmy systemu dokonują porównania zdjęcia użytkownika na przedstawionym w procesie weryfikacji dokumencie tożsamości, ze zdjęciem portretowym, wykonanym bezpośrednio przed ekranem komputera. Uwierzytelnienie za pomocą Veriff trwa maksymalnie kilka minut, a przez każdy z kroków przeprowadza Klienta intuicyjny system. W procesie weryfikacji na końcu występuje także czynnik ludzki, mający decydujący głos w zatwierdzeniu weryfikacji.

Proces wdrożenia poprzedzony był testami rozwiązania w środowisku Inbank oraz szkoleniami, prowadzonymi przez specjalistów ds. weryfikacji Veriff. Już w najbliższych dniach pierwsi klienci będą mogli sprawdzić system w działaniu. W pierwszym etapie weryfikacja będzie dotyczyła wybranych klientów.

Inbank świadczy usługi w 100% w internecie, gdzie konieczność weryfikacji użytkownika jest nieodłącznym elementem procedury bezpieczeństwa. Do tej pory służył do tego przelew jednozłotowy lub konieczność dostarczenia skanu dowodu osobistego do banku poprzez kuriera lub osobiście. Poprzez realizowany pilotaż Inbank zmienia zasady gry. Wdrażana technologia pozwoli na optymalizację działalności banku, spełnienie wymagań procedury KYC oraz znacząco ułatwi i przyspieszy klientom proces zaciągnięcia kredytu.